sunnuntai 3. elokuuta 2014

Villi, hullu ja holtiton


Huoh. Isot kisat on ens torstaina ja me ollaan treenattu luvattoman vähän. Helteisen sään takia ollaan vaan oltu koko viime viikko. Jotain ihan yksittäisiä temppuja oon tehnyt lenkillä mutta kaikki systemaattinen tekeminen on ollut hukassa. Tänään Flow teki Tampereella musiikin kanssa esityksen kokonaa ja wow, se oli kaaosta alusta loppuun. F teki suurimman osa sähläten vaikka kuvittelin ohjaavani ja käskyttäväni sitä kovinkin selkeästi. Ennakoi pyörähdyksiä (ekaa kertaa!), sääti ja sättäsi. Helpot kohdat teki joten kuten mutta muuten oli kyllä tosi epätoivoista tekemistä. Lopun selkään hypyn ennakoi niin, että yht´äkkiä vaan hyppäsi päin. Siitä mun oli pakko vähän ärähtää koska eihän se nyt vaan voi päättää että TULOOO ja hypätä mihin sattuu! Olen kuullut satua huonoista kenraaleista ja jaadajaadajaa. En ole taikauskoinen vaan ihan realisti. Ja realistisesti ajateltuna pakka on edelleen sekaisin eikä siihen auta mitkään "huonot kenraalit tietävät hyvää kisasuoritusta"-jargonia koska miten koira voisi tehdä paremmin kuin mitä se osaa? Lisäbonuksena Flowlla alkoi tänään juoksut jotka saattoivat olla aivottoman työskentelyn yksi syypää (todennäköisempi syyllinen löytyy hihnan toisesta päästä). Mun kiltti mustavalkee osaa siis olla ihan mahdottoman villi sättääjä. Hyvä, että tää tuli ilmi JUST NYT.

Villi, hullu ja holtiton on hänen uusi nimensä


Mitä nyt teemme ennen kisoja? Emme mitään. Ei tässä ehdi treenata mitään järkevää enää joten yritän vain itse opetella esityksen vieläkin paremmin ja käskyttää koiraa astetta napakammin sekä selkeämmin kisoissa. Tällainen puoli on ihan uusi Flowssa ja sen kanssa täytyy nyt yrittää pärjätä. Ohjelmamme on kuitenkin vähän liian nopea Flowlle, siinä sattuu ja tapahtuu paljon lyhyillä väleillä, mutta nyt se vain täytyy yrittää luovia läpi ja sitten voidaan kuopata koko Flinstones.

Mä en just nyt odota ihan kauhean innolla näitä kisoja. Näillä mun treenaamisilla ei pitäisi isoihin kisoihin lähteä koska tuntuu aina siltä, että ei vaan olla valmiita. Onneksi Flow on kuitenkin innolla mukana tekemässä, vaikkakin vähän säätäen ja soveltaen. Mun tavoite kisoissa oli ohjata koiraa selkeästi ja reilusti läpi ohjelman mutta sekin tuntuu nyt hieman haastavalta. Tai siis, nyt jos villipetteri tekee omiaan niin mä en ehkä osaa reagoida niihin asian vaatimalla tavalla ja esityksestä tulee kaoottinen.

Mutta, näillä mennään kun ei muutakaan oo tarjolla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti